Procedura de retur al produselor achizitionate de catre clientii COFFEE GEAR
Clientii COFFEEE GEAR pot returna gratuit in termen de 30 zile calendaristice produsele cumparate de pe site-ul www.CoffeeGear.ro, conform termenilor si conditiilor de retur prevazute in prezenta Procedura, astfel cum aceasta este modificata si actualizata in orice moment.
In acceptiunea prezentei Proceduri de retur, ”client” inseamna orice persoana fizica sau persoana juridica care au achizitionat produse prin intermediul site-lui www.CoffeeGear.ro, fiind titularii facturii sau ai bonului fiscal (persoane fizice) sau reprezentantii persoanei juridice titulare a facturii fiscale emisa de catre COFFEE GEAR.
COFFEE GEAR își rezervă dreptul de a refuza returul unui produs în cazul în care criteriile de retur mentionate in prezenta Procedura de retur nu sunt indeplinite in intregime.
Drepturile dvs. legale
Potrivit legislatiei in vigoare, cumparatorul are dreptul sa notifice in scris vanzatorul ca renunta la cumpararea produsului, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 30 zile calendaristice de la primirea produsului, cu suportarea cheltuielilor de returnare, termen care este prevazut in art. 9 din OUG 34 din 4 iunie 2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.
In cazul in care clientul solicita returnarea produsului in cadrul termenului legal de retragere, acesta trebuie sa returneze si eventualele cadouri care au insotit produsul respectiv.
Cum se calculeaza termenul de 30 zile calendaristice pentru returnarea produselor
Perioada de retur a unui produs achizitionat de pe site-ul www.CoffeeGear.ro expira in termen de 30zile calendandaristice calculate de la:
data primirii produsului de catre client;
data livrarii ultimul produs, in cazul unei comenzi care contine mai multe produse si care au fost livrate separat.
Calcul termenului se va face astfel: ziua in care se solicita returmarea produsului nu se va lua in consideratie la calculul termenului, iar in cazul in care ultima zi a termenului este o zi nelucratoare, COFFEE GEAR va prelungi termenul in mod corespunzator.
Termenul este respectat daca produsul care urmeaza sa fie returnat este expediat de catre client inainte de expirarea perioadei de 30 zile, clientul fiind responsabil pentru a face dovada ca a trimis produsul catre COFFEE GEAR, prin pastrarea documentului (awb-ul de ridicare produse) oferit de catre compania de curierat, in momentul ridicarii returului, pana la termenul legal de rambursare a sumei.
Conditiile referitoare la produsul returnat
Se recomanda ca produsul returnat sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat și sa aiba toate componentele, accesoriile, inclusiv manual de utilizare si certificatul de garantie.
Produsul trebuie sa fie returnat in conditii de siguranta, pe cat posibil in ambalajul original pentru a se evita deteriorarea acestuia la manipulare si/sau transport. Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producator pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent in mod obligatoriu, prezenta lui fiind specifica producatorului. Prezenta sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra ca produsul este exact in forma si conditiile in care a fost eliberat de catre producator. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renuntare la rerturnarea produsului.
Produse cu politică specială de retur
Există categorii de produse pentru care aducerea la un nivel minim de calitate pentru a fi pus la vânzare ca resigilat nu este posibilă. Astfel, condițiile de retur pot varia în funcție de starea produsului.
Electrocasnicele mici pot fi returnate sigilate sau, în cazul în care au fost desigilate și testate de către client, trebuie returnate curățate și igienizate, pentru ca returul să fie acceptat.
Produsele resigilate se pot returna conform condițiilor specifice categoriei din care fac parte.
Cardurile cadou nu pot fi returnate.
Cum puteti returna produsele cumparate de la COFFFEE GEAR
Produsele cumparate de pe site-ul www.CoffeeGear.ro pot fi returnate in termenul mentionat mai sus astfel:
prin completarea Formularului de Retur afisat pe site la sectiunea Politica de Retur accesibil din contul de utilizator al site-ului www.CoffeeGear.ro,
prin exprimarea deciziei de retragere din contract, in mod neechivoc, prin transmiterea unui e-mail la adresa office@CoffeeGear.ro.
Pentru produsele pentru care solicitarea de retur s-a facut prin intermediul Formularului de Retur de pe site-ul www.CoffeeGear.ro, in termen de 5 zile lucratoare de la transmiterea solicitarii, clientul va primi pe e-mail numar de inregistrare si detalii cu privire la solicitarea inaintata. Comunicarea cu clientul se va face in scris pe adresa de e-mail utilizata pentru efectuarea comenzii initiale, pentru care se solicita returnarea produsului.
Pentru produsele returnate prin intermediul companiilor de curierat la adresa situata in Bucuresti, str. Baicului nr. 82, cladirea noua, parter, sector 2, clientul are obligatia de a achita in mod direct costurile aferente transportului (costurile de transport nu vor fi platite de COFFEE GEAR si nu se va accepta plata prin sistemul ramburs la destinatie). Totodata, COFFEE GEAR nu va accepta colete cu plata ramburs pentru valoarea produselor la destinatar. In situatia in care in coletul de retur se află produse diferite fata de cele din Formularul de retur completat online după verificarea pachetului de către curier, preluarea va fi refuzată.
Clientul este direct raspunzator pentru orice eventuala diminuare a valorii produselor, daca in urma verificarii conformitatii, proprietatilor si functionalitatii produselor se dovedeste ca aceasta devalorizare a fost cauzata de manipularea necorespunzatoare a produselor achizitionate, inclusiv pe perioada transportului, inclusiv daca clientul trimite produsele impachetate necorespunzator, prin nerespectarea standardelor precizate pe pagina companiei de curierat si care sunt in masura sa protejeze produsele in functie de specifcul lor (material, dimensiuni etc).
Restituirea sumelor
COFFEE GEAR va rambursa suma aferenta produsului returnat in maxim 14 zile calendandaristice de la data informarii de catre client asupra deciziei acestuia de returnare a produsului, dupa cum urmeaza:
[in situatia returului in magazin, daca clientul opteaza pentru inlocuirea produsului returnat cu un alt produs disponibil la vanzare, clientului i se va rambursa doar diferenta dintre valoarea returului si pretul noului produs (sau, dupa caz, va achita diferenta de bani)].
pentru produsele achitate cu card bancar - prin restituire in contul din care a fost efectuata plata sau prin generarea unui voucher cu valoarea produsului returnat;
pentru produsele achitate cu ordin de plata/card bancar - prin virament bancar sau prin generarea unui voucher cu valoarea produsului returnat;
pentru produsele achitate cu bonuri cadou se accepta returul doar în cazul achiziționării unui nou produs, a cărei valoare să fie mai mare sau egală cu valoarea produsului returnat:
COFFEE GEAR va putea amana rambursarea sumei pana la primirea produselor vandute sau pana la primirea unei dovezi conform careia acestea au fost expediate, in cazul in care nu s-a oferit sa recupereze el insusi produsele de la client.
In cazul clienților persoane juridice, este necesara eliberarea unei chitante de catre acestia pentru restituirea sumei in numerar, in caz contrar suma va fi restituita prin transfer bancar.
Produse care nu sunt acceptate pentru retur
Nu se accepta returul de catre Client a produselor care sunt folosite sau asupra carora au fost efectuate interventii neautorizate, cele care prezintă urme de uzura sau folosire, zgarieturi, ciobituri, lovituri, socuri mecanice/electrice, produsele carora le lipsesc accesorii.
Totodata, nu se acceptate pentru retur:
produse pentru care cererea de retur nu a fost receptionata de catre COFFEE Gear in perioada de 30 zile calendaristice, conform conditiilor mentionate mai sus;
produse aduse pe comenzi speciale ferme pentru a carei furnizare a fost nevoie de plata in avans;
daca au fost achizitionate mai multe produse din acelasi model, se accepta retur doar daca un singur produs a fost desigilat sau dezambalat;
produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
produselor care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
produsele fac parte din categoria produselor care, prin natura lor, nu pot fi returnate (ex. articole de îngrijire personală) cu excepția situației în care sunt încă sigilate;
in cazul in care se returneaza un produs dintr-un pachet promotional se va returna diferenta dintre pretul de baza si cel promotional al produsului returnat.
Prelucrarea datelor cu caracter personal in scopul returnarii produselor
COFFEE GEAR prelucrează date cu caracter personal în conformitate cu prevederile legale pentru:
executarea contractului incheiat cu clientul, care include și returnarea produselor/restituirea sumelor ca urmare a acceptării returului produselor achizitionate, conform prevederilor legale/condițiilor mentionate mai sus;
pentru conformarea cu normele si reglementarile legale.
In cazul în care clientul nu este de acord cu prelucrarea, procesarea si stocarea datelor cu caracter personal necesare pentru intocmirea documentatiei relevante pentru returnarea produselor (factura de avans/retur, dispozitie de compensare, dispozitie de plata, ordin de plata, chitanta, etc), care pot include nume, prenume, domiciliu, seria si nr. CI, CNP, detalii cont bancar, adresa e-email, telefon, coduri de identificare client/identificator online, date de localizare), returnarea produselor nu este posibila chiar daca se incadreaza in conditiile de retur mai sus prezentate, intrucat nu se va putea conforma legislatiei din domeniul fiscal.
Orice prelucrare a datelor se va face cu respectarea Politicii privind protectia datelor cu caracter personal a COFFEE GEAR.
Alte prevederi
COFFEE GEAR poate refuza colaborarea cu consumatorii care au abuzat de dreptul de a renunta la cumparare. Notificarea va fi transmisa anterior impunerii restrictiilor privind vanzarea de produse sau servicii.